Tightrope – Zapobieganie Zapobieganie Chorobie i Rozwój Gospodarczy w Chinach ad

obiekcje były często ściśle powiązane z interesami przemysłu tytoniowego. W trzeciej rundzie negocjacji Philip Morris przygotował listę życzeń do podpisania traktatu, a administracja Busha zajęła 10 z 11 pozycji – powiedział Mulvey. Stany Zjednoczone walczyły z zębami przeciwko zakazowi reklamy i sponsorowania tytoniu. To było naprawdę jasne, że kilka zamożnych krajów blisko związanych z przemysłem tytoniowym powstrzymywało kraje, które chciały objąć silną politykę. Inni obserwatorzy, w tym Derek Yach, były szef inicjatywy tytoniowej WHO, twierdzą, że pozycja Stanów Zjednoczonych jest znacznie bardziej złożona. Łatwo jest winić konserwatywną administrację Busha , ale Stany Zjednoczone zawsze obawiają się międzynarodowych traktatów – wyjaśnia Yach. Podczas negocjacji panowało ciągłe napięcie między Departamentem Stanu, który chciał mniejszego zaangażowania, a Departamentem Zdrowia, który chciał więcej .
W 2004 r. Sekretarz Zdrowia i Opieki Społecznej Tommy Thompson ogłosił, że Stany Zjednoczone przyjęły traktat bez zastrzeżeń, ale Kongres jeszcze go nie ratyfikował. Niektórzy twierdzą, że Departament Stanu uniemożliwił kongresową debatę na temat traktatu, utrzymując go jako zakładnika w trakcie rewizji : zatwierdzenie przez dwie trzecie Senatu jest wymagane do ratyfikacji, ale administracja Busha nie wysłała traktatu do Senatu na głosowanie. Matt Myers, przewodniczący Kampanii na rzecz Dzieci bez Tytoniu, organizacji rzeczniczej i partnera w inicjatywie Bloomberg, twierdzi, że interweniowały specjalne interesy: Większość członków zarówno Izby Reprezentantów, jak i Senatu popiera działania w zakresie kontroli tytoniu. Pozostawia to niezaprzeczalne wrażenie, że administracja Busha po prostu poddaje się presji ze strony firm tytoniowych.
Jak na ironię, wiele biedniejszych krajów, które, tak jak Chiny, polegają na tytoniu na wzrost gospodarczy ratyfikowały traktat. Gdy Chiny przystąpiły do Światowej Organizacji Handlu w 2001 r., Uzyskały specjalne zwolnienie w celu utrzymania monopolu – China National Tobacco, który rocznie produkuje 1,8 tryliona papierosów. Chociaż Chiny zgodziły się co do zasady na stopniowe znoszenie kontyngentów na import, zaczęto również radykalna restrukturyzacja branży, scentralizowanie produkcji, ograniczenie liczby marek w celu budowania lojalności wobec marki i cicha ekspansja sprzedaży za granicą3. Jako międzynarodowa presja na ograniczenie używania tytoniu, chiński rząd stara się zrównoważyć rozwój gospodarki kraju utrzymanie zdrowia społeczeństwa i pozyskiwanie globalnego wsparcia.
W 2005 r. Sprzedaż papierosów wygenerowała 32,5 mld USD podatków i zysków w Chinach, co stanowi około 7,6% łącznych przychodów rządu. W przeciwieństwie do tego rząd wydał 31 000 USD na kontrolę tytoniu. Tytoń pozostaje filarem chińskiej gospodarki: konsumenci wydają więcej na papierosy niż na alkohol lub produkty do pielęgnacji ciała. Ponadto tytoń jest postrzegany jako klucz do wzrostu gospodarczego w bardziej odległych i uboższych częściach kraju, takich jak prowincja Yunnan, której rząd uzależniony jest od sprzedaży tytoniu za ponad 50% swoich dochodów.
Skutki zdrowotne palenia są powszechnie bagatelizowane w Chinach, nawet przez osoby na kluczowych stanowiskach politycznych
[patrz też: acodin ulotka, olx nowogard, dyżury aptek polkowice ]