Tightrope – Zapobieganie Zapobieganie Chorobie i Rozwój Gospodarczy w Chinach cd

Połowa mężczyzn chińskich lekarzy pali, podobnie jak niektórzy politycy. Nawet kilku chińskich zwolenników kontroli tytoniu wyraża mieszane uczucia co do promowania używania graficznych etykiet ostrzegawczych na paczkach papierosów, uznając, że brzydkie zdjęcia mogłyby zniszczyć paczki tradycyjnie rozdawane gościom. Pakiety chińskich papierosów wykonanych na eksport do Australii, które wymagają graficznych ostrzeżeń (z lewej strony) i na sprzedaż w Chinach, które obecnie nie są (po prawej). Z Damon Moglen, Kampania dla dzieci bez tytoniu.

Jednocześnie eksperci ds. Kontroli tytoniu obawiają się, że chińskie kobiety i dzieci zaczną palić, jeśli ponadnarodowi producenci tytoniu zdobędą przyczółek w tym kraju. Obecnie tylko 3% kobiet i 10% dzieci w wieku gimnazjalnym pali, ale międzynarodowi producenci już celują w te populacje. Mulvey of Corporate Accountability International twierdzi, że firmy tytoniowe manipulują zachodnimi wizerunkami niepodległości, aby uwodzić nastolatków i coraz bardziej wyzwolone kobiety w krajach rozwijających się. Taki marketing może być przerażająco skuteczny: kiedy Korea Południowa otworzyła swoje rynki na amerykańskie papierosy, stopa palenia wśród nastoletnich dziewcząt pięciokrotnie wzrosła w ciągu jednego roku, a stopa wśród chłopców-nastolatków podwoiła się4. Każdego roku do Chin przemycano już miliardy zagranicznych papierosów, ale ostatnio papierosy o smaku słodyczy stały się jednym z najpopularniejszych nielegalnych produktów importowanych. Eksperci ds. Zdrowia publicznego określają je jako papierosy startowe skierowane do dzieci. Jako konkurencyjny producent, Chiny już odpowiedziały, produkując własne papierosy o smaku owocowym.
Zachodnie firmy tytoniowe chciały dokonać dalszych incydentów na chińskim rynku. W 2005 roku Philip Morris połączył siły z China National Tobacco, aby sprzedawać papierosy Marlboro w kraju. Inne marki, takie jak Camel, Lucky Strike i Kool, również zostały sprzedane. Chociaż zagraniczne marki zdobyły tylko 3% chińskiego rynku, to wynosi 51 miliardów papierosów rocznie.
Podpisując się do mandatu WHO, Chiny zgodziły się, że do 2008 r. Wyraźne ostrzeżenia zdrowotne zajmą ponad 30% powierzchni każdego sprzedanego paczki papierosów. W Chinach jest już technicznie nielegalne promowanie tytoniu na billboardach lub w czasopismach, a wszelkie formy reklamy zostaną zakazane do 2010 r. W 2008 r. Planowane jest również wolne od dymu igrzysk , a niektórzy zwolennicy kontroli tytoniu mają nadzieję, że miasta, które organizują igrzyska, na zawsze zostaną wolne od dymu. W styczniu 2007 r. Hong Kong zakazał palenia w miejscach publicznych.
Niektórzy sceptycy obawiają się, że może być już za późno, by stłumić epidemię tytoniową w wielu krajach rozwijających się. Nawet najbardziej optymistyczni obserwatorzy dostrzegają, że potrzeba prawdziwej zmiany przez co najmniej całe pokolenie. W międzyczasie miliony ludzi straci życie z powodu chorób związanych z paleniem tytoniu, a kraje o niskim dochodzie będą musiały uporać się z dewastacją, jaką może spowodować tytoń.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wywiad z Dr. Stevenem Schroederem, dyrektorem Centrum przywracania palenia na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco można usłyszeć na stronie www.nejm.org.
Author Affiliations
Dr Wright jest członkiem onkologii hematologiczno-dermatologicznej w Dana-Farber Cancer Institute w Bostonie, a dr Katz jest chorobą zakaźną w Beth Israel Deaconess Medical Center w Bostonie.

[więcej w: endometrioza w bliznie operacja, diured, olx głubczyce ]